XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
1. hitz multzoak hautematen ditu;
2. Esanahi posibleei buruz hipotesiak ematen ditu eta hipotesi horiek testuan baieztatzen ditu.
3. Aurreratze prozesu honetan garrantzi handia dute elementu hauek:
a) hizkuntza ezagutzeak;
b) kultur mailak;
d) testuaren irakurketa zuzentzen duten adierazle linguistikoen hautemate eta interpretazioak:
-
-
-
-
-
b)
Irakurketa modu desberdinak.Irakurle on batek, bere abiadura, irakurtzen ari den testuari eta bere helburuei egokitzen die.
Adibidez: - Ikasteak, laburtzeak, sintetizatzeak, testuaren irakurketa osoa eskatzen dute eta zenbait aldiz errepikatuz gainera.
- Testuak erkatzeak, kritikak egiteak, etab. ongi aztertzea eskatzen dute, beraz irakurketa geldia eta astiroa beharrezkoa da.
- Hiztegia begiratzea, berrikuskatzea, liburuan datu bat aurkitzea etab. testuari gainbegirada azkarra emanez egin daiteke.
Garrantzitsua da ikasleak abiadura egokia aukeratzen ohitzea; aukeraketa, testu moeta eta irakurketa helburuei dagokiena izango da.